Tre førstepladser og to andenpladser til Bagsværd Regatta

3. juni 2024 23:08 , af Jacob Søndergaard
Leander Kaarsberg og August Carøe Petersen, Nibe Roklubs U14-roere, måtte på medaljeskamlen i alt 5 gange i weekendens Bagsværd Regatta i sprint kajak. De roede sig til en sikker 2. Plads på både 200m og 500m distancen i toer-kajak. De kunne selvfølgelig godt have ønsket sig en førsteplads, men det vil kræve mere træning i toerkajakken, som stadig er ny for dem da klubben først fik den her i foråret.
Bagsværd Regatta er det sidste stævne hvor man kan prøve formen af inden efterårets DM, så det bliver spændende at se hvordan de bliver placeret til den tid.
Leander og August roede også firer-kajak med Alexander Svalgaard og Samuel Erichsen fra Kano- og Kajakklubben Pagaj i Holstebro. De fire har været faste makkere i den disciplin det sidste års tid, og det kunne ses, og de roede sig til en 1. Plads på 200m distancen.
August blev desuden vinder af årets Bagsværd Regatta i både 200m og 500m enerkajak, hvor han tog 1. pladserne i begge løb.
BILLEDET: August og Leander kommer ind som nummer 2, på bane 3 - nærmeste bane.