Så er standeren hejst

15. april 2023 20:48 , af Jacob Søndergaard

Sæsonstarten 2023 blev lørdag d. 15. april markeret med standerhejsning. I år dog således, at reglerne for vinterroning fortsat er gældende, indtil fjordens vand ifølge en særskilt udpeget måling når mindst 10 grader.
Klubbens formand Chris Bach Magh orienterede om klubbens status, efter en vintersæson med meget højt aktivitetsniveau i klubbens motionsrum samt en række mere socialt betonede aktiviteter og bl.a. værksteds-forberedelser til den nye sæson.
Chris takkede en række sponsorer, som de seneste måneder har betænkt klubben med donationer til gode formål, og blandt dagens gæster var Ove Hust fra NORLYS Vækstpulje, der bekræftede et tidligere afgivet tilsagn om kr. 22.500 til nye bådvogne. Det samme gjaldt Hans Thorup fra Spar Nord Fonden - ligeledes med en donation på kr. 22.500 til nye bådvogne.

Som billedet viser, var det i år Morten Jensen og Kirsten Gundersen, der stod for at hejse klubbens stander – Kirsten i sin egenskab af at have syet standeren hvert år side 1991!

Efter er »ROER-HURRA« for klubben steg en stribe kajakroere og inrigger roere afsted på den forårsfriske fjord, i et kulørt mylder af vinterbeklædning, mens andre drog til opholdsstuen, hvor klubben diskede op med et lækkert kaffe- og kagebord, med hjemmebag fra klubbens medlemmer.

Lørdag aften bød på en hyggelig fællesspisning til årets standerhejsnigsfest, der varede til langt ud på de mørke timer.