Roklubben lukker ned

12. marts 2020 20:16 , af Jacob Søndergaard

Kære medlemmer af Nibe Roklub

Nibe Roklub aflyser nu og her al aktivitet på land og på vandet – klubhuset lukkes fra og med i morgen fredag d. 13. marts kl. 18.00.

Situationen i Danmark med hensyn til begrænsning af smittefare for COVID-19 (Coronavirus) er alvorlig, og såvel staten som myndigheder og idrættens organisationer har anbefalet, at man følger de retningslinjer, som onsdag aften blev udstukket fra Statsministeriet.

Dette følger vi naturligvis i Nibe Roklub, og vi har derfor følgende budskab til dig som medlem af klubben:

1.
Alle planlagte arrangementer i resten af marts måned er aflyst – gælder alle opslag i klubbens kalender. Det gælder såvel svømning / vand aktivitet i Nibe Svømmebad og aktiviteter i opholdsstuen, i værksted og bådehaller, i motionsrum / bad og omklædning, og det gælder al aktivitet (roning) på vandet – regi af klubben.

For årets kajak- og roskole fastholder vi indtil videre tidspunkter og program. Oplysninger herom opdateres med nyhedsbrev 27/28. marts

2.
Er man ejer af en privat kajak og vil have rådighed over denne, kan den afhentes på normal vis indtil i morgen fredag kl. 18.00, hvorefter klubhuset låses af, uden mulighed for at komme ind.
Efter dette tidspunkt kan man kontakte Thorbjørn Borregaard (mobil 7269 1626) for evt. adgang.
Ønsker man at ro i sin private kajak, sker dette helt uden relationer til Nibe Roklub, og man bedes gå ud fra andre steder end lige Nibe Roklubs område.
Roede kilometer i privat regi kan når »lukke-perioden« er udløbet, registreres til statistik i ROKORT.DK

3.
Bestyrelsen holder til stadighed intern kontakt, og situationen vil løbende blive vurderet – og informationer fra myndigheder og de organisationer (roforbund, kajakforbund mv.) som klubben er med i, vil blive taget i ed.

Særligt med hensyn til den planlagte standerhejsning / sæsonstart 28. marts, er denne udsat på ubestemt tid. Ligeledes vil der når roning atter kan finde sted, blive informeret om svømmeprøve.

Bestyrelsen vil melde ud via hjemmeside og nyhedsbrev som dette, når der er nyt. Det forventes, at der 27/28. marts vil blive udsendt et nyhedsbrev. Til INFO vil det kun være klubbens medlemmer, der kan læse informationerne på hjemmesiden (når man som medlem er logget ind).

Bestyrelsen beklager naturligvis situationen og de skridt, vi har måttet tage for at følge anvisninger.

Har man spørgsmål, kontakt da et bestyrelsesmedlem direkte, så vil du få et svar fra én af os.

Mange roer-hilsner – BESTYRELSEN

Birgitte, Jacob, Elis, Kirsten, Jacob og Thorbjørn