Nordisk guld og sølv til Lærke

12. august 2018 20:16 , af Jacob Søndergaard

Sammen med sin makker Matilde Christensen fra Silkeborg roede Nibe Roklubs landsholdsroer Lærke C. K. Petersen søndag eftermiddag i norske Kristiansand i et felt på 13 mandskaber om det nordiske mesterskab i 2'er kajak på distancen 5000 meter.
Her viste parret sig så stærke, at de kort og godt vandt over alle konkurrenter fra hhv. Sverige, Norge, Finland og Danmark og således hjemførte GULD til Danmark i tiden 23 minutter 1,18 sek.
På 2. og 3. pladsen kom hhv. et andet dansk par (4,38 sek. efter) og et svensk par (10,06 sek. efter).
I NIBE ROKLUB HAR VI SVÆRT VED AT FINDE ORD - MEN ET KÆMPE STORT TILLYKKE SKAL LYDE TIL LÆRKE OG MATILDE FOR EN FORRYGENDE INDSATS: GULD FORAN 10 ANDRE FULDFØRENDE MANDSKABER! 💪💪🇩🇰🇩🇰
Det nordiske GULD kommer søndag, efter det lørdag lykkedes parret at hjemføre 2 gange nordisk sølv i hhv. 4'er og 2'er kajak over 1000 meter.