Medlemmerne fejrede Lærkes Nordiske Mesterskab

17. august 2018 08:16 , af Jacob Søndergaard

35 medlemmer af Nibe Roklub var torsdag aften 16. august mødt op for at fejre, at Lærke Petersen netop havde hjemført et nordisk mesterskab til Nibe. Mesterskabet lød på GULD i 5000 meter 2'er kajak (sprint!) - og i tilgift 2 sølvmedaljer på 1000 meter i hhv. 4'er og 2'er kajak.
Formand Ole Torp overbragte klubbens hjertelige lykønskning med mesterskabet, og klubben trakterede med et glas »bobler«. Lærke fortalte så, hvordan hun sammen med sin makker Matilde fra Silkeborg havde disponeret løbet. Herunder, at de havde indledt en tidlig spurt over 500 meter, da der kun var fire både tilbage i kampen om de første pladser. Og de SKULLE altså have en medalje – som så viste sig at skulle blive af guld!
Det er vist overflødigt at nævne, at Lærke ad flere omgange fik et stort bifald fra klubbens medlemmer – samt held og lykke i sæsonens sidste konkurrencer, nemlig DM i maraton og DM i sprint.