Jacob Norris til 100 km løb i Estland

9. maj 2022 08:45 , af Jacob Søndergaard

Når du een gang har oplevet kajakløbet Vohandu maraton i Estland, så ved du hvorfor det er en oplevelse mere værd. Det er et kajak maratonløb på ca. 100 kms længde, og det er et ægte udholdenhedsløb hvor det gælder om at disponere sine kræfter, væske og madindtag korrekt. Det er et af de absolut største kajakløb i verden. Det er utroligt populært lokalt i de baltiske lande, og det blev i år afholdt for 17. gang. I år var der 2203 tilmeldte deltagere fordelt på 911 startende både. Med en massestart på en sø 5 km inden flodmundingen, så er det en både storslået og næsten berusende oplevelse at være en del af så storslået og velarrangeret løb.

Nibe Roklubs klubblad »Åreknuden« bringer i nær fremtid en detaljeret beretning fra Jacobs oplevelser i Estland, sidst i april.

Foto: Finisher-foto straks efter vi var kommet på land efter det lange løb.