Hold gang i din (ro-)træning

22. marts 2020 10:22 , af Jacob Søndergaard

Hold dig i gang mens roklubben er lukket – vort forbund Dansk Forening for Rosport forsøger at holde os roere i gang.
Blandt flere initiativer er der produceret en video, som giver lette træningsøvelser for primært roere i alderen +60.
Det er nu opfattelsen, at alle medlemmer af klubben kan have glæde af at erstatte sofa-motionen med blot en gang let motion - hjemme, eller hvor du ellers befinder dig. Og uanset du er kajakroer eller »baglænsroer«, giver det lidt liv til kroppen. Øvelserne er inddelt i forskellige sværhedsgrader.

Tjek denne YouTube video:
Hold gang i din (ro-)træning

Dansk Forening for Rosport har også lavet daglige, korte træningsvideoer, så du kan være flittig, når du ikke kan komme ned og træne i roklubben.
Træningen er uden udstyr og kan laves alene og både udendørs og indendørs. Følg med hver dag på Facebook, Instagram og roning.dk

Bestyrelsen i Nibe Roklub holder løbende den nødvendige kontakt med hinanden, og vi har en aftale om at tage situationen op til overvejelse i slutningen af kommende uge (13).
Herefter udsender vi en status, som samtidig vil overholde de henstillinger, som sker fra myndigheder og idrættens organisationer.
Du kan samtidig følge med på klubbens online kalender, hvor al aktivitet er indstillet, foreløbig til og med 13. april.

Vil du tilmelde dig nyhedsbrevet fra Dansk Forening for Rosport, så gå til hjemmesiden www.roning.dk – nederst på siden kan du tilmelde dig.

Har man spørgsmål, kontakt da et bestyrelsesmedlem direkte, så vil du få et svar fra én af os.
Mange roer-hilsner – BESTYRELSEN