Guld, sølv og bronze til klubbens juniorer

31. august 2020 20:51 , af Jacob Søndergaard

Lørdag stillede Nibe Roklub med de 3 U10 roere, Leander Kaarsberg, Sander Degner Rise og August Carøe Petersen til Paddle Battle ved kajakklubben Limfjorden i Nørresundby. Drengene havde glædet sig til stævnet, og de blev ikke skuffede, idet de tog medaljer alle tre.

Der var roere fra Aarhus, Frederikshavn, Limfjorden og Nibe fordelt på aldersklasserne U10 til U16. Der blev roet to løb. Først roede de stafet, 4 roere på hvert hold, blandet på tværs af klub og alder. Her blev holdet med Sander og August nr. 2 og fik sølv. Medens holdet med Leander blev nr. 4.
Leander fik dog taget grundigt revanche til det næste løb. Her skulle de ro 1500 meter individuelt, og her blev Leander nr. 3 og fik bronze. August blev nr. 1 og fik guld, Sander blev nr. 4.

– Et rigtigt godt stævne, og vores tre roere har absolut lyst til at stille op igen, næste gang der bliver en mulighed, siger Laurids Torp, drengenes træner i Nibe Roklub.

Billedet; fra Venstre: August Carøe Petersen, Leander Kaarsberg og Sander Degner Rise.