Nibe Roklubs stærke U18 roer Lærke C. K. Petersen vandt klubbens første Danmarksmesterskab

Fire kajakroere fra Nibe Roklub stillede lørdag op til Danmarksmesterskaberne i kajak-ergometerroning. Stævnet, som gjaldt en række Danmarksmesterskaber, blev afholdt i Rødovre Centrum ved København.

Nibe-roerne stillede op i hhv. U14, U16, U18 og Master +45. Og her kunne konkurrenterne ikke følge Nibe Roklubs p.t. bedste kaproer, Lærke C. K. Petersen, der vandt hele to medaljer: Guld og dermed mesterskabet i dameklassen U18 over 500 meter – og sølv i samme klasse over distancen 200 meter.

Lærkes søskende - hhv. Søren og Silke gjorde sig også pænt bemærket i hhv. U14 piger og U16 drenge med placeringer lige unden for medaljerækkerne.
I herre klassen Master +45 gjorde Nibe Roklubs kajakchef Jacob Norris dem kunsten efter og genvandt sidste års bronzemedalje på distancen 200 meter sprint.