Flot førsteplads til Nibe Roklubs Casper

11. august 2019 23:03 , af Jacob Søndergaard

Maratonløbet i havkajak »Thurø Rundt«, der dels er en afdeling i Dansprint Maraton Cup og dels er seneste opvarmning til kommende weekends DM Ocean Race i Nibe fik i Nibe Roklubs Casper Pedersen en - for nogle - overraskende vinder af den åbne klasse for mænd.
Casper har trænet meget intensivt med henblik på sæsonens løb i havkajak, og Thurø Rundt med start fra Svendborg og over 20 kilometer bringer roerne rundt om øen Thurø, Casper roede distancen i 1 time og 53 minutter, og næste roer var mere end 6 minutter efter Casper.

Nibe Roklubs kajakchef Jacob Norris. der gennem sæsonen har været trænings makker med Casper, kunne ikke selv stille op i år, men han siger til Caspers resultat:
– Det er slet og ret imponeredende, hvad Casper opnåede i Svendborg. Jeg har trænet med ham gennem længere tid, og på det sidste har han slået mig, hvad jeg naturligvis som konkurrent ikke synes om, men respekterer højt.

Begge roerne stiller op den kommende weekend, når Nibe Roklub er arrangør af DM Ocean Race – tillige stiller Ole Nicolajsen op i herreklassen – samt Mette Godsk Nicolajsen og Birgitte Larsen i dameklassen.