Flot 7. plads ved EM til Lærke og Matilde

6. juli 2018 10:14 , af Jacob Søndergaard

Efter et MEGET flot og STÆRKT roet løb ved Europamesterskaberne i Kroatien, lykkedes det her fredag morgen (6. juli) klubbens bedste roer Lærke Petersen - sammen med makker Matilde Christensen (Silkeborg) at hjemføre en 7. plads i på maraton distancen 19 kilometer i toer-kajak (K2) for U18 roere. I alt 10 både stillede til start.
Placeringen blev grundlagt gennem en meget stærk start af pigerne, hvor de var med i førerfeltet sammen med de senere vindere fra Ungarn og et stærkt italiensk mandskab, der gav vinderne kamp til stregen gennem hele løbet.
– Fra Nibe Roklub er vi MEGA stolte over pigernes indsats. Det er ikke alene historisk flot at være repræsenteret ved EM; det er også meget meget flot af pigerne at gennemføre og så hjemtage en 7. plads i et stærkt felt med erfarne roere. Samtidig har de selv vundet stor erfaring og har en god indgang til videre deltagelse på højt plan, siger Nibe Roklubs kajakchef Jacob Norris, der sammen med træner Anders Petersen har fulgt pigerne og guidet dem gennem optakten til løbet.
Alle i Nibe Roklub er RIGTIG STOLTE – og der lyder et stort tillykke fra alle i Nibe Roklub – GODT GÅET, Lærke!

Billedet nederst er af det landshold, som repræsenterede Danmark i Kroatien.

Vedhæftede filer