Fantastisk 80 års dag i Nibe Roklub

10. juni 2019 11:09 , af Jacob Søndergaard

Lørdag den 8. juni havde Nibe Roklub indbudt til fejring af klubbens 80 år. Det skete ad 3 omgange: 31 roere var fra kl. 7 på vandet ved morgenroning og efterfølgende kaffebord.
Midt formiddag mødte sponsorer til i alt 9 nye både:
8 havkajakker med hvert sit firma-sponsorat, samt en sprit-ny 2-årers inrigger i træ, sponseret af IPA Fonden. Direktør Niels Erik Smith døbte den nye 2-årers båd »Hammeren«.
Samlet værdi for de 9 både er kr. 270.000.
Havkajakkerne er sponseret af: fa. No-Dig, Mortens Kro, fa. EBB. & FLOW, BDO Revision, Maskinfabrikken Fuglsang, Nordjysk CNC Teknik, fa. KajakFreak samt fa. Surf & Ski Aalborg
Endvidere mødte Nibe Elforsynings Fond med tilsagn om støtte for 50.000 kr. til et kommende byggeri af kajakhuse.
Endelig blev fem garvede medlemmer og gennem årtier ledere i Nibe Roklub hyldet for deres indsats med Dansk Forening for Rosports klub-ærestegn. De fem roere er: Jørgen Hjort, Ole Torp, Birthe Hjort, Frank Normann Nielsen og Lena Knudsen.
Om aftenen festede roerne i klubhuset for de 80 år.

Se det omfattende billedarkiv fra dagen:
80 års jubilæumsdag og båddåb