DM-sølv og bronze til juniorerne

19. september 2022 08:47 , af Niels Anders Petersen

Kulminationen på årets træning og alt det man slider for skal stå sin prøve til DM. Leander Kaarsberg og August Carøe Petersen, to af Nibe roklubs U12 roere, tog DM sølv i toerkajak på distancen 200 m. August tog desuden DM bronze i 200 m enerkajak, og Leander vandt B-finalen helt overlegent med flere bådslængder i 500 m enerkajak.

Det er således et par glade juniorroere, der vender hjem med blod på tanden for at tage hul på næste sæson.

Søren Carøe Petersen stillede op i seniorklassen og i det indledende heat på 1000 m var feltet som sædvanligt meget stærkt. Det talte store navne som Rene Holten og Mads Brandt, men Søren nåede sit mål om en plads i B-finalen. Ligeledes nåede han semifinalen på 500 m med en 7. plads.