CORONA: Regler for roning uændrede til og med 31. maj

8. maj 2020 12:48 , af Jacob Søndergaard

Roning og klubaktivitet fortsætter maj måned ud under nuværende regler

Alle følger jo sikkert med i udviklingen omkring gen-åbning af det danske samfund.

Når det gælder Nibe Roklub, skal vi vist føle os en smule heldige, at være kommet med i »første bølge« af gen-åbning (udendørs / vandsport).

Det betyder samtidig, at der ikke ændres på de regler, som bestyrelsen meldte ud pr. 24. april og i forbindelse med samme dags standerhejsning. Reglerne (uændrede) kan du altid finde reglerne ved at »klikke« på hjemmesidens forside-banner ang. »corona«. Endvidere ved opslag i klubhuset.

Bestyrelsen har kun ros til overs for medlemmernes ageren i forbindelse med roning. Derfor gælder det fortsat om at »holde afstand«, max. 10 personer på klubbens område, hold øje med trafik til og fra klubben (også fra vandsiden), max. ét bådehold på bådebroen, og sæbe-afvaskning af både efter brug. Studér gerne reglerne en ekstra gang.

Husk også vask og afspritning af toilettet i gangen efter brug. Resten af klubhuset er fortsat lukket.

Klubbens kajakroere roer enkeltvis eller i par, og på inrigger siden er der pt. dannet 4 faste hold à 3-5 personer, der roer i 2-årers både. Sculler roning er naturligvis tilladt for de, der har rettighed.

Bestyrelsen har netop afholdt skærm-møde via »MS Teams«, og ud over corona-sitautionen er der fulgt op vedr. byggeri af kalakhuse og udskiftning af tag på midterte bådehal. Begge projekter videreføres inden for få dage og fremefter.