3. plads til Lærke og landsholdet

21. juli 2019 11:47 , af Jacob Søndergaard

Nibe Roklubs landsholdsroer Lærke C. K. Petersen deltager i disse dage i et spansk stævne for landshold i K4 – 4'er kajak. Lærke kom for kort tid med som sidst udtagne, i sin første sæson som senior roer.
I damernes løb lørdag i Spanien, konsoliderede Frederikke Marretti, Anne Hauge, Lærke Carøe og Anne-Sofie Winther den strålende ved at besætte tredjepladsen efter en hård kamp med den ungarske båd, som næsten kostede førstemanden Frederikke følingen. Den danske K4 besatte 3. pladsen, efter Spanien og Ungarn.
Holdleder Nikolai Blach erklærer sig tilfreds med indsatsen med ordene: "Det var godkendt" og se frem mod i morgen, hvor et nyt løb venter.

Nibe Roklub følger spændt med i udviklingen og ønsker stort held og lykke til Lærke.