Surfski Instruktør 1 uddannelse igang

17. marts 2024 21:53 , af Jacob Søndergaard

Interessen for at blive en del af surfski instruktørholdet er efter sidste års mange tiltag godt på vej til at blive forstærket i vores gode klub. For at være med til at fremme udbredelsen for surfski kajakroning i klubben har en lille gruppe brugt det meste af lørdag d. 16. marts på at gennemgå første halvdel af Surfski Instruktør 1 kurset, som vi selv afholder internt i klubben.
Udover Ole og Mette Nicolajsen, Per Rolmar og Poul Olesen stillede også Lars Zielke fra Struer kajakklub op til uddannelsesforløbet som afholdes af Jacob Norris. Vores samarbejde med Struer er stærkt og vi er sammen med dem “foregangsmænd” i Nordjylland i surfskigrenen, hvor vi erfaringsudveksler og hjælper hinanden på tværs af klubberne.
Første halvdel bestod af forevisningsteori samt efterfølgende øvning i svømmebadet af de mange detaljer.
Sidste halvdel af instruktør 1 forløbet køres i ugerne 24-26, hvor de nye kaniner skal igennem introforløbet - SAMT muligheden for at du som eksisterende kajakroer kan komme med på introkursus og efterfølgende IPP2 niveau - så hvis du ikke nåede det sidste år - så er her chancen igen. Hold øje med kalenderen og meld dig til der. Vi har brug for dig som kanin, så de nye instruktører kan bestå deres prøve. Så kom frisk, det er en win-win opfordring 😀