Klubbens nye motionsrum indviet

28. oktober 2017 21:25 , af Jacob Søndergaard
Sæsonafslutningen i Nibe Roklub var lørdag samtidig starten på den indendørs rosæson. Gennem sommeren har medlemmer og håndværkere arbejdet på en udvidelse og renovering af klubbens motionsrum, som nu fremstår i perfekt stand, med et stort udvalg af motionsredskaber – og ikke mindst en fantastisk fjordudsigt.
Nibe Roklubs hold af ro-spinnere tog fat med den første session, da formand Ole Torp havde introduceret det nye rum, og alle 50 fremmødte kvitterede med klapsalver og stor lyst til selv at komme i gang med træningen.
Kajakchef Jacob Norris og rospinning instruktør Vibeke Borregaard klippede snoren – og motionslokalet var officielt indviet.
Selve byggeriet er finansieret ved tilskud fra Aalborg Kommune på 250.000 kr. og klubbens egenkapital – samlet ca. 400.000 kr. Indretning og træningsudstyr har klubben modtaget flotte tilskud til fra bl.a. Lind Fonden (SIFA), Fonden for Spare- og Laanekassen ved Danske Bank i Nibe, Spar Nord Fonden og Jutlander Bank – samlet ca. 60.000 kr.