Update: Masser af guld, sølv og bronze!

30. september 2018 21:30 , af Jacob Søndergaard

10. oktober var så dagen, hvor den 6. roer i 2019 nåede 1500 kilometers roning, hvilket indbringer Lena Knudsen den eftertragtede guldåre.

Den magiske grænse blev passeret på en langtur til Gøl – en tur, som også bragte en sølvåre i hus til Birthe Hjort.

Senest har følgende også passeret for præstationsnåle: SØLV: Hans Jørgen Kallehauge. BRONZE: Margit Vium, Allan Thomsen, Aase Pedersen og Dorthe Andersen.

Kilometerlisten toppes fortsat af Søren C. K. Pedersen og Lærke C. K. Pedersen, der kun mangler få kilometer i at passere 3000 roede kilometer (ny klubrekord) – samt Kurt Møller Jensen og Pia Banch Jensen, der forlængst har passeret de 1500 roede kilometer, hvilket naturligvis også indbringer GULD.

Samlet er der pr. 11. oktober roet 46979 kilometer i sæson 2018, hvilket naturligvis også er all-time klubrekord!

Rosæsonen slutter lørdag den 3. november med standerstrygning. Se opslag om dagens arrangement og aftenens fest!

–   –   –

Opslag fra 30. september:

Der roes og roes og roes – helt OUTSTANDING den mest aktive af klubbens hidtil 80 rosæsoner!

I skrivende stund har alle medlemmer tilsammen - samt en smule gæster (4%) - roet flere end 45.000 kilometer. Sidste års all-time rekord var på 35.978 kilometer.

Det meget høje aktivitetsniveau er dels et resultat af medlemmernes energiske engagement, og dels også af et helt fantastisk godt sommervejr, som i lange perioder gav alle roere de bedste betingelser – både i det lokale farvand og i fremmede farvande.

Senest har Thorbjørn som den 5. roer i år passeret de 1.500 roede kilometer, hvilket er grænsen for tildeling af en guldpagaj eller guldåre. Endnu mindst én er på vej mod guldet – ligesom  7 – og anslået op mod 10 flere enten har nået eller vil nå 800 roede kilometer, hvilket er grænsen for tildeling af en sølvpagaj eller sølvåre. Og endnu ca. 20 roere enten har nået eller vil nå 400 roede kilometer, hvilket er grænsen for tildeling af en bronzepagaj eller bronzeåre.

Vel roet alle – også de mange, som ikke er gået »kilometer-amok«, men blot har nydt turene på fjorden eller i andre farvande.

BILLEDET vedhæftet nyheden: Lørdag d. 29. september var der »boblevand« til alle, som var med, da Thorbjørn fejrede sin guldpagaj / guldåre!