Tre DM-medaljer til Nibe Roklubs junior kajakroere

4. september 2018 15:54 , af Jacob Søndergaard

DM-bronze i to’er kajak til Silke Petersen. DM-sølv og DM bronze til Lærke Petersen – ligeledes i to'er kajak.

Nibe Roklub har deltaget ved DM i sprint ved Vandkraftsøen i Holstebro i weekenden. Silke Petersen stillede op i pige-U14, på distancerne 200 meter og 500 meter i ener- og toerkajak. På 200 meter distancen vandt hun bronze sammen med sin makker Laura Nørgaard Priess fra Vejle Å’s Kajakklub.

Lærke Petersen stillede op i 500 meter, 1000 meter og 5000 meter. På 1000 meter distancen vandt hun sølv i 2’er kajak sammen med sin makker fra EM i Kroatien, Matilde Christensen fra Silkeborg. I det individuelle 1000 meter-løb kom hun på 4. pladsen, hun slog bl.a. sommerens EM bronzevinder.

Endelig vandt Lærke Petersen bronze i 4’er kajak i et sammensat mandskab.

Pigernes bror Søren deltog også, men høstede ingen medaljer – til gengæld flere 4. og 5. pladser og en forventet god placering på 2500 meter i éner kajak, hvor han placerede sig i bedste halvdel blandt 34 konkurrenter.

Nibe Roklub siger STORT TILLYKKE til alle roerne: Stærkt roet; flot klaret! 💪