I et ganske hårdt felt med ca. 600 roere, opnåede Nibe Roklubs kajakroere ved lørdagens Tour de Gudenå at vinde medaljer i fem af de seks bådklasser, som klubbens roere stillede op i.

Nibe Roklub har de seneste år oparbejdet en tradition for at deltage i Danmarks største kaproning for kajak, og ikke sjældent har man hjembragt medaljer. Dette blev i sandhed også tilfældet i år, for 10 af klubbens 11 roere fik metal med hjem; dels guld, dels sølv og bronze.

I havkajak senior vandt Jacob Norris guld på 42 km distancen for herrer, mens Jørgen Bøjgaard vandt sølv.

Ligeledes på 42 km distancen for kvinder i havkajak vandt Birgitte Larsen guld, mens Mette Porsborg vandt sølv.

I ungdomsklassen U18 for turkajak vandt Laurids Torp og Silke Petersen guld på 42 km distancen for 2’er kajak.

På 70 km distancen vandt Lærke Petersen og Søren Petersen guld i 2’er kajak.

På 42 km distancen vandt Kirsten og Ole Torp bronze i 2’er turkajak.

Det er en særdeles tilfreds kajakchef Jacob Norris, som Nibe Avis talte med efter løbet: – Nogle af roerne er startet med at ro kajak i år, og de har vist formidabel fremgang. Ligeledes kunne klubbens juniorroere have begået sig fint i et stærkere selskab, og det lover godt for fremtidige placeringer, siger han.

På billedet ovenfor:
Nibe Roklubs samlede hold af deltagere ved dette års Tour de Gudenå – bagest fra venstre Mette Porsborg, Jacob Norris, Laurids Torp, Søren C. K. Petersen, Silke C. K. Petersen, og Lærke C. K. Petersen. Forrest fra venstre: Sten Larsen (support), Leif Holmstrøm, Jørgen Bøjgaard, Birgitte Larsen, Ole Torp, Emma Torp (support) og Kirsten Torp.