25 medlemmer på klubtur til Svendborg

28. august 2018 08:01 , af Jacob Søndergaard

I weekenden 24. til 26. august drog 25 medlemmer af Nibe Roklub til det sydfynske, for med Svendborg Roklub som udgangspunkt at ro i området omkring Tåsinge og Thurø. 16 kajakroere og ni inriggerroere samt en enkelt fra Nibe emigreret til Svendborg, fik sig oplevelser i det flotte og meget varierede farvand.

Tanken var fra start at ro i dele af farvandet omkring Tåsinge, og om muligt – at »besejre« Thurø med en tur rundt om øen. Sidstnævnte lykkedes for tre kajakroere, mens de øvrige grundet blæst og strømforhold nøjedes med roning langs kysterne ved Thurø og en enkelt landgang.

Et af turens højdepunkter var en fælles landgang ved Valdemars Slot på Tåsinge, hvor madpakker blev spist og udsigten blev nydt. Enkelte tog »en kigger« i området omkring slottet.

En yderst vellykket tur, tilrettelagt af klubbens turudvalg, med Thorbjørn og Leif som turledere.