Guld og Sølv til klubben på Tour de Gudenå

11. september 2017 10:36 , af Jacob Søndergaard

Nibe Roklub hentede Guld og Sølv på Tour de Gudenå's maraton - Danmarks største kajakrace

Der var uddelt over 600 startnumre til dette års Tour de Gudenaa, som i den forgangne weekend blev afviklet som jubilæumsløb nr 50 af Tour de Gudenaa. Nibe Roklub stillede igen i år talstærkt op med 13 deltagere, heraf 2 i u18 og 1 i u16 klasserne.

Vejret viste sig overraskende fra sin allerbedste side med fuldstændig vindstille og ingen regn. Efter 42 kms race i højt tempo stod det klart at Lærke C.K. Petersen hentede guld hjem i dame u18 og Søren CK Petersen kæmpede sig til en flot sølvmedalje. Holger Nielsen (u18) gennemførte sin første TdG og kom ind på en flot 7. plads i u18 herrer.

I senior rækken stod kampen utroligt tæt i toppen, og Nibe opnåede nogle rigtig fine placeringer hhv. en 9. plads (Casper Pedersen, 3:34.12), 11. plads (Thorbjørn Boregaard, 3:36.58) og 12. plads (Jacob Norris, 3:37.14), som også havde en lille intern kamp kørende i det store løb.

Kurt Møller Jensen lavede en særlig bedrift, da han var den første havkajak over målstregen i tiden 4:00.39. Dette blev særligt bemærket af dommertårnet og vi fik god omtale der også.

Der blev gået til stålet ude på ruten, og der blev sat flere personlige rekorder. Det betød også at Team Nibe fik markeret sig i det store deltagerfelt og fik officielt ros for det store fremmøde og indsats for placeringerne.

– Jeg er særdeles tilfreds med alle Nibe deltagernes indsats, både placeringskampene og dem der havde tilmeldt sig for at ro et marathon for første gang. Selvom vi er en forholdsvis lille roklub, så kan vi altså godt være med helt fremme når det gælder. Personlig målsætning, intens træning og godt sammenhold er sådan set opskriften, siger en tilfreds kajakchef, Jacob Norris.